úterý 11. dubna 2017

Žítkovské bohyně

Kniha Žítkovské bohyně Přidat komentář. Po dlouhé době jsem se dostala na samý konec knihy. Co k tomu říct, téma knihy mě naprosto uchvátilo, jelikož o tématice, řekněme, lidové slovesnosti jsem toho zatí.


Měla jsem pocit, jako bych tam už někdy byla a že se tam zas musím vrátit. Blížila se dovolená v Beskydech, takže jsem do plánu pro celou rodinu vpasovala i Žítkovou.

Stálo to za to, protože jsem se dostala do domu poslední z žítkovských vědem Irmy Gabrhelové. Je to teprve pár týdnů, co jsem se dozvěděl, že mají vyjít Žítkovské bohyně kniha mladé (jen o půl roku starší než jsem já!) autorky Katky Tučkové. Kdysi jsem četl její Vyhnání Gerty Schnirch, ale nedočetl a vůbec si už nepamatuju proč proč na mne ta kniha neudělala žádný dojem. Když jsem dostal Bohyně do ruky.


Uměly léčit a pomáhat s kdejakým trápením, uměly poradit v nesnázích a také prý viděly do budoucnosti. Dora Idesová patří k posledním. Autor Jiří Jilík, fascinován moravskými Kopanicemi a setkáním s žítkovskou bohyní Irmou Gabrhelovou, nabízí čtenáři reálný obraz skutečného života.

Kateřina Tučková je veľký talent českej literatúry. Na konte má literárnu cenu Magnesia Litera či Cenu Josefa Škvoreckého. Po skvelej knihe Vyhnání Gerty Schnirch napísala Žítkovské bohyně – knihu o bohyniach, ktoré žili na kopaniciach v kopcoch Bielych Karpát.


Bohyňami sa nazývali ženy, ktoré mali. Magický příběh, který je dílem fikce a dílem vychází ze skutečných událostí, se odehrává na Moravských Kopanicích v obci Žítková. Strhujícím způsobem pojednává o osudu žen jednoho rodu, který.


Uměly pomocí bylinek vyléčit nemoc těla i duše, zařídit lásku vysněného partnera či vyčíst budoucnost z odlitého vosku. Bílých Karpat, nadané až nadpřirozenými schopnostmi. Tyto ženy, jež si své umění (tzv. bohování) po staletí předávaly z matky na dceru a jejichž osudy. Miroslav Táborský a Tereza Bebarová.


Recenze audioknihy Žítkovské bohyně „Celé vyprávění je velice zajímavé a myslím, že i dost neobvyklé. Nezjišťovala jsem si další informace, ale musím teď přemýšlet nad tím, zda je to vymyšlený příběh nebo jestli přece jen se ještě celkem nedávno na moravě „bohovalo“. Jsou zde také příběhy lidí, kteří se na některou bohyni obrátili. Muzeum poslední žítkovské bohyně. I přes tyhle výhrady jsou však Žítkovské bohyně nejenom výborným čtením, ale i pobídkou k cestě do Karpat.


Zavírat knihu s touhou vydat se do Hrozenkova, to není málo.

Tady žily, tady chodily, tady o svatojakubské noci nahé sbíraly byliny, tady zaříkávaly. V každém ze zdejších stavení od Lopeníku po Žítkovou. Z prvních návštěv žádný dokument nevznikl, protože si to Irma nepřála. Na Bohyně se přijela podívat v březnu.


S Kateřinou Tučkovou jsem se potkala minulý rok během Bohemistického semináře v Brně, a zajímá mě celý jev kolem její knihy. Dokážu si něco takového představit i ve Finsku v národním divadle,“ řekla po představení Petra. Pro komunisty bylo už vůbec nepřijatelné, že venkované i vzdělaní lidé z měst stále ještě spěchají se svými problémy za ženami praktikujícími jakési pohanské čarodějnické rituály, místo. Studijní materiál Žítkovské bohyně - rozbor díla k maturitě už se na Tebe teší v rubrice Maturitní rozbory, Rozbory děl.


Nenech ho čekat dlouho :-). Surmeny a rodiny Dory prožívá s nimi, osud bohyň mě zajímá, sama ráda bylinkařím a mám úctu k ženám, které naslouchají přírodě, intuici a mají dar lidem. Divadlo pod Palmovkou, piatok 13. Vstupenky a informácie o nadchádzajúcom predstavení. Novinky, info a program rovnako ako vstupenky na najlepšie akcie nájdete na GoOut.


Download for offline reading, highlight, bookmark or take notes while you read Žítkovské bohyně. Bleskové dodání, osobní odběr ZDARMA a dárky za nákup. It had been waiting to be approached in a grand.


Je to velmi náročná inscenace, ale Žítkovské bohyně prostě nemohou být oddechovka, takhle je to správně, rozsekat diváka na molekuly, to je ono. Tereza Dočkalová opět naprosto famózní, velice oceňuji výkon Jakuba Albrechta, opravdu jsem mu to postižení věřila. Pokud chcete v divadle odpočívat a jen se bavit, na.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky