Mísitelnost chladících kapalin je běžnou otázkou. Otázky na mísitelnost chladicích kapalin jsou běžným informačním požadavkem trhu. Pokud uživatel doplňuje z nějakých důvodů jiný typ kapaliny (modrá za růžovou či naopak), nouzově na dolití nebo nemůže použít originál, dá se to pochopit.
Jak to ve skutečnosti je s mísitelnosti nemrznoucích směsí různých výrobců i jednoho navzájem se můžete dozvědět na tomto odkazu. Vzájemnou kompatibilitu nemrznoucích kapalin při jejich smíšení ovlivní inhibitory koroze.
Aby to zákazníci i prodejci chladicích kapalin měli zjednodušené, předepisují normy. Vyjdeme z předpokladu, že většina chladicích kapalin na trhu má z ekonomických důvodů základní nemrznoucí složku na bázi ethan-2-diolu. Pak nám vzájemnou kompatibilitu různorodých složek nemrznoucích kapalin při jejich smíšení ovlivní inhibitory koroze. Ty prošly v průběhu let.
Tak zelený Antifreeze je netoxický propylenglykol a zelené barvivo dostal, protože je Eko. Chladící kapalina MAXGEAR je jedna z nejlevnějších kapalin , která splňuje normy dle originálních čísel automobilky. Vhodná jako náhrada za originální náplň.
Důležitým aspektem při výběru správné kapaliny je vědět, jakou aktuální „barvu“ nyní máte v chladicím systému použitou. Byl bych však značně tam není minerálního, ale organické první plnění v příslušné automobilce. MÍSITELNOST ho původu benzoová, sebaková nebo Z logiky věci tedy tvrzení kteréhokoliv kapalin zavedených dodavatelů na etylhexanová. Idea a vývoj vodou mísitelných chladicích kapalin s deriváty kyseliny mléčné jako součástmi emulgačních systémů vyplývá ze současných i očekávaných diskusí o kyselině borité a jejích derivátech, v nichž je v tuto chvíli spatřována jediná možnost, jak tyto produkty zbavit obsahu boru. Všechny tyto chemi výrobce nemrznoucí směsi.
Prý se ty chladící kapaliny nemají míchat - tak se ptám raději předem kdyby jí bylo potřeba dolít. I kdyby jsi tam měl přes léto jen minimum té růžové kapaliny a větší množství vody, tak je to lepží než míchat více druhů kapalin. Stejně jako existují pro každý typ obrábění zvláštní typy nástrojů, jsou pro různé druhy obrábění vhodné různé typy chladících řezných kapalin. Z těchto důvodů nabízíme v oblasti chladících řezných kapalin kompletní sortiment zahrnující jak kritérium univerzálnosti, tak kritérium specializace. To je právě problém špatných informací.
Glykoly v kapalinách si navzájem nevadí. Podle nových norem je mísitelnost povinná. Možná inhibitory koroze budou odlišné, na nezámrznost to rozhodně vliv nemá. V podstatě se vůbec nic neděje. Pouze na Würth: koupit Chladicí kapalina Antifreeze C, Koncentrovaná antikorozní nemrznoucí kapalina do chladičů všech typů motorů vč.
Aditiva a přísady do provozních kapalin pro osobní i nákladní vozy.
Vážení zákazníci, rádi bychom Vás informovali, že v souladu se současným nařízením vlády ČR ohledně restrikcí s cílem zabránit šíření koronaviru, není provoz e-shopu omezen. Kde je voda a vzduch, tam vždy probíhá koroze. U chladicích kapalin je situace ještě horší o to, že vlivem tepelné degradace Monoethylenglykolu se v nich tvoří kyselé látky, které korozi výrazně zrychlují a prohlubují. K zamezení korozivního působení chladicí kapaliny je potřeba používat inhibitory (zpomalovače) koroze.
I když všeobecně není míchání kapalin zakázáno, nedoporučujeme vám to dělat, pokud máte jinou možnost, např. V případě, že vám jiná možnost nezbývá, tak si dejte velký pozor na to, které kapaliny lze smíchat a které nikoliv, pomoci vám může náš obrázek. Ako dočasné riešenie ti stačí. Po zime vypustiť, prepláchnuť sústavu destilkou, vodu vypustiť, nahodiť novú zmes miešanú výhradne s destilovanou vodou v pomere 1:1.
ENEOS Super Cool BSG je homogenní a stabilní přípravek založený na MEG-OAT (monoetylenglykol – technologie organických kyselin) doporučený pro chladicí systém spalovacích motorů (LPG, zážehové a vznětové) a další systémy s výměníkem tepla jako zařízení centrálního vytápění. Chladicí systém při použití nevhodné (vlevo) a správné (vpravo) chladicí kapaliny. Chladicí kapaliny pro osobní automobily se prodávají nejčastěji jako nemrznoucí koncentrát (pokud není na etiketě uvedeno jinak) a před použitím do systému je nutné je naředit vodou. Mám názor,že výměna celého obsahu chladicí soustavy je zbytečná.
Po roce provozu se chladicí kapalina nemůže znehodnotit natolik,aby ji bylo nutno vylít a nahradit novou. Přes léto se trochu odpaří voda a pak ji stačí nahradit - doplnit - koncentrovaným Fridexem. Odolnost proti mrazu se měří hustoměrem,nebo zkouškou malého vzorku v mrazáku.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.