úterý 17. dubna 2018

Domácí chléb z žitné mouky

Tématické fráze: chléb z zitne mouky domácí chléb z chlebové mouky recept na chléb z hladké mouky domácí pšeničný chleba chleba z žitné mouky chleb ze zitne mouky domácí chleba z chlebové mouky chleba z pšeničné mouky pšeničný a žitný chléb recept na domácí žitný chléb domácí žitný chléb žitná chleb. Rozhodla jsem se, že manželovi a dětem začnu péct domácí chléb z žitné mouky. Co tedy budeme potřebovat? Cukr, droždí a vodu smícháme a necháme vzejít kvásek. Dělám chleba z chebové mouky celozrnné žitné (200g) a pšeničné (300g) a půl kostičky droždí.


Někde jsem četl,že se má po hodinách vykynutí těsto znovu zapracovat a zapracovat do něj případně semínka.

Těsti mi pak ale ani po hodinách moc nevykyne. Pokud je těsto příliš husté, přidáme vodu. Chléb z žitné mouky jsem pekla na program celozrný rychlý ( 2:min), velikost střední. Když se povede přidám fotografii.


Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty! Domácí vánoční rumový chlebíček vláčný. Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.


Tématické fráze: domácí chleba recept na domácí chleba chleba recept recept na chleba domácí chléb domácí chleba recept kmínový chléb domácí chleba recepty kmínový chleba domácí chléb recept nejlepší recept na domácí chleba nejlepší recept na domácí chléb domácí chléb recept z chlebové mouky jak upect domaci. Pokud budete péct chléb s většinovým podílem pšeničné mouky , jako základní poměr se v praxi osvědčilo dát 5gramů mouky a 3ml vody.

Tento poměr se osvědčuje zhruba až do podílu žitné mouky. Těsto je se zvětšujícím se. Není nad domácí chléb z kvalitní mouky.


Do těsta můžete přidávat různá semínka, vždy je dobré přidat olej i ocet, chléb pak vydrží dlouho vláčný. Náš je jemně kořeněný fenyklem a koriandrem. Po vychladnutí doporučujeme uchovat ve spíži v pečicím papíru a utěrce.


I tak se může stát, že těsto bude hutné. Pokud si zvyknete na fakt, že žitný chléb nebude nikdy tak nadýchaný jako pšeničný, určitě si na něm pochutnáte. Horní plochu bochníku podélně nařízneme, potřeme ho vodou a pečeme hodinu a půl, po až minutách znovu potřeme vodou, aby byl chléb křupavý. Chléb je upečený, když ho lze snadno sejmout z plechu a vpíchnutá špejle zůstane suchá.


Lepší chléb jsem ještě nejedla a souhlasí celá rodina. Dělal jsem přesně podle návodu a podle mě je tam hodně vody, musel jsem zahušťovat moukou, těsto se lepilo. Ještě jsem přidal lžičku cukru a 100g slunečnice. Pšenično-žitný z chlebové mouky mám rá celá léta jsem ho pekl v troubě. Hledáte více tipů na recepty z domácí pekárny?


Zde jich pár naleznete! Vybrali jsme pro vás ty nejoblíbenější recepty na chleby z domácí pekárny. Ale najdete zde i jiné druhy pečiva. Chleba z domácí pekárny chutná náramně.

Tento recept připomíná lehký toustový chléb. Chléb na povrchu nakrojíme (zhruba 3x podélně). Rozpálíme si troubu na 2stupňů, dospodu dáme misku s vodou, chléb vyklopíme na plech na pečicí papír a pečeme minut, poté stáhneme troubu na 1stupňů a dopečeme ještě minut.


Chléb domácí z žitné mouky postup přípravy receptu: Do domácího robotu vložíme oba druhy mouky , vlažnou vodu, ocet, sůl, cukr, kmín, droždí a necháme vypracovat hladké těsto.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky