úterý 9. října 2018

Domácí žitný chléb z kvásku

Domácí žitný chléb z kvásku

Výroba je sice zdlouhavá, ale chléb z žitného kvásku je krásně vláčný a opravdu dobrý! Nekazí se a je mnohem zdravější než když je vyrobený pouze pomocí kvasnic. Necháme vykvasit do dvou až trojnásobného objemu (trvá - hodin podle teploty). Abych svému plánu dala konkrétnější podobu, potřebovala jsem vidět více podobných receptů, abych si z toho mohla vzít zákla na kterém můžu stavět. Nakonec mě přímo uchvátil recept na Celozrnný žitný chléb od mé oblíbené Maškrtnice, který mi byl hlavní inspirací pro tento můj recept.


Domácí žitný chléb z kvásku

Vlastně jsem ani nečekala. Recepty pro domácí pekárnu: Žitný chléb z kvásku. Lenka Rutteová Pokud jste fajnšmekři a pěstujete si doma svůj kvásek, případně jste jeho příznivci a kupujete si ho, jistě máte rádi kváskový chléb. Kváskový chléb stojí zato ochutnat. Je velice dobrý, zdravý a vydrží dlouho čerstvý.


Uvádíme zde návod na pečení prvního domácího kváskového chleba. Pečení domácího chleba předpokládá mít již nachystaný předem žitný kvásek. V dnešním videu si ukážeme, jak vytvořit věčný kvásek na domácí kváskový chleba, který je ten nejlepší, co znám. Tento kvásek jen budete odebírat a přidáva. Doba kynutí závisí na okolní teplotě, síle kvásku a je více faktorů, které ji ovlivňují.


V době kynutí, pokud jste přítomni, můžete každých minut těsto přeložit. Mám však vyzkoušeno, že i bez překládání se daří chleby. Na fotce je včerejší chléb , který jsem dělala půl na půl z hladké pšeničné a pšeničné celozrnné jemné. Myslela jsem si, že celozrnná mouka bude potřebovat víc vody, tak jsem jí tam krapet víc přidala a těsto jsem měla poměrně řídké (podobné lívancovému :-D ) ale i tak se chléb povedl. Jen bych k receptu dodala každých minut potřít směsí vody a octa chléb má pak lepší kůrku.


Dnes už mnoho hospodyněk peče chleba a ostatní domácí pečivo z kvásku. Samozřejmě rychlejší a jednodušší je to pomocí klasického čerstvého nebo sušeného droždí, ale věřte, že chléb z kvásku jak to dělávali naše babičky je to pravé ořechové. Kvásek sice musíte připravovat déle, aby byl vhodný k pečení a musíte se o něj pečlivě starat a přikrmovat. Pšenično- žitný chléb se slunečnicovými a chia semínky. Všechny ingredience odvážíme a vložíme do domácí pekárny na program těsto nebo pizza (takový program který hned hněte).


Necháme pekárnu smíchat ingredience a velice krátkou chvíli těsto hníst, ale jen. Můj první domácí kváskový chléb. Chce to ovšem vědět, jak na to.


Není chléb jako chléb … Léta jsem pekla kvasnicový chléb v domácí pekárně. Domácí chléb může být chutný a zdravý. Teď v ní peču kváskový a ke kvasnicovému už se nehodlám vracet. Ale výsledek stojí za to.


Přečtěte si něco o tom, proč právě tento chléb je nejlepší. Chléb jsem pekla i po pouhé hod kynutí a povedl se. Poté snížíme teplotu na 1°C a pečeme dalších - minut. Záleží, jak máme vysoké těsto.


Upečený žitný chléb z kvásku položíme na mřížku a necháme vychladnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky