Teď je na světě další vydání. Má lepší vazbu a drobnou korekturu, ale pořád stejný cíl: zastavit vodopád mizerných webů. Web ostrý jako břitva má jeden velký problém, a tím je velmi úzká cílovka. Závěrem jen dodám, že kniha rozhodně není typu přečíst a odložit.
Skvěle nám slouží jako osnova ideálního procesu návrhu webu, do které při startu každého projektu raději nahlédneme. Prach se na ní rozhodně snášet nebude.
To nabízí ucelenější pohled na to, jak se stát profesionálem ať už v jakémkoliv oboru. Samozřejmě zde zbývá prostor zaměřený přímo na webdesign, ale ani tady autor nezachází příliš hluboko. Rozhodně ji mohu vřele doporučit nejen webdesignérům, ale i jejich klientům, kteří se chtějí stát informovanými zadavateli. Ale pozor, Honza je ostrý a pravděpodobně vás připraví o roky hýčkané představy, jak by.
Kniha se totiž zaměřuje na netechnologické části webdesignu. I zkušenější webdesigner občas podlehne Dunning-Krugerovu efektu. Tedy „netuší, že netuší, že netuší“. A pomůže oběma stranám najít společnou řeč.
A taky vodítka, podle nichž je užitečné hotový web hodnotit.
Honza v ní totiž ukazuje především způsob, jak marketingově přemýšlet. Kniha láká zajímavým zpracováním, relativně slušnou minimalistickou grafikou a vtipným názvem, který vychází ze jména autora. Informace jsou souhrn nauček a pouček, popř.
Navíc se jim rozšíří obzory a budou předzásobeni dalšími kvalitními zdroji informací – kniha jen zevrubně. Autorův styl psaní mi přišel rázný a přitom velmi profesionální. Webdesign není jednoduchý, jen podceňovaný. A právě nadešel čas to změnit. Napsal jsem totiž první českou knihu o. A když spatřila světlo světa, na sociálních sítích se strhla docela lavina.
Přesto jsem trochu váhal, bezmála sedm set je na české poměry docela dost. Aneb konečně praktická příručka. Jedná se o můj subjektivní názor na knihu, po prvním přečtení. Tato kniha za vás web nevytvoří.
Udělá něco lepšího: ušetří omyly Na fotbal, politiku a webdesign je u nás každý expert. Podle toho pak i weby vypadají: zmatená zadání, nesmyslné tendry, zneuznaní grafici, naštvaní klienti. Prolistujte stránky knihy, přečtěte si recenze čtenářů, nechte si doporučit podobnou knihu z nabídky více než miliónů titulů.
Abyste web mohli technicky realizovat, musíte mít projekt. A ten vám dodá pouze webdesignér.
Na jeho práci pak může navázat grafik, kodér, programátor, copywriter a případně další profese. Jan Řezáč, zkušený webdesignér, knihu pojal jako průvodce celým procesem návrhu webu. Díky jeho znalostem a zkušenostem se. Při zakoupení této knihy máte nárok i na její elektronickou verzi. Následně obdržíte instrukce, jak dále postupovat.
Začínajícím webdesignerům ukáže cestu, zkušeným doplní mezery a zadavatelům ušetří statisíce za špatně navržený web nebo nesmyslný tendr. Objavte aj ďalšie knihy najlacnejšie na internete. Od jejího vydání jsme ušli dlouhou cestu.
V praxi to podle mých zkušeností vypadá zhusta takto: Osloví mě klient, který chce texty – ale nemá nic jako prototyp webu (a nemá na to ani peníze).
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.