pondělí 22. března 2021

Zidkovske bohyne

Dora Idesová je neteř jedné z Žítkovských bohyň zvané Surmena. Kopanicích nad Starým Hrozenkovem je však tvrdý jako zdejší lidé. Muži i ženy pijí pálenku, polovina z nich je negramotná, žijí bez ohledu na okolní civilizaci i lidově demokratické zřízení.


Když jsem četla knížku Kateřiny Tučkové Žítkovské bohyně, hned jsem se na Žítkovou zatoužila podívat. Měla jsem pocit, jako bych tam už někdy byla a že se tam zas musím vrátit. Blížila se dovolená v Beskydech, takže jsem do plánu pro celou rodinu vpasovala i Žítkovou. Stálo to za to, protože jsem se dostala do domu poslední z žítkovských vědem Irmy Gabrhelové. Kniha je celkově ponura, a někdy se mi stává, že mi kniha vnukne nějaký barevný pocit, ve které pak jako v mlze vnímám děj-tady to byla tmavě zelená.


Nebývalý úspech má aj divadelná hra podľa románu, ktorá býva beznádejne. Ke knížce jsem se dostala přes povinnou četbu k maturitě, takže jsem k ní zprvu přistupovala opatrně (doposud asi žádná kniha z doporučeného seznamu naší školy nenaplnila moje očekávání). Koupit Koupit eknihu Audiokniha. Vysoko v kopcích Bílých Karpat jsou řídce rozeseta přikrčená stavení. Uměly léčit a pomáhat s kdejakým trápením, uměly poradit v nesnázích a také prý viděly do budoucnosti.


Po úspěchu, jaký zaznamenala před třemi lety Kateřina Tučková se svou románovou prvotinou Vyhnání Gerty Schnirch, se netrpělivě čekalo na její další knihu. Ve chvíli, kdy spisovatelka oznámila, že bude o bohyních, které žily v Bílých Karpatech, očekávání ještě vzrostlo. Region Moravské Kopanice na pomezí Česka a Slovenska má svá dramatická tajemství.


Doposud si v něm lidé uchovávají osobitý životní styl, který se vůbec nepodobá městskému. Fascinující příběh o ženské duši, magii a zasuté části naší historie z pera oceněné Kateřiny Tučkové. Na konci devadesátých let objeví v pardubickém archivu ministerstva vnitra operativní svazek StB vedený na vnitřního nepřítele — její tetu, bohyni Surmenu. Nová divadelní adaptace známého českého románu o závisti, pomstě a minulosti, před kterou nelze uniknout. Strhující detektivní příběh, napsaný volně podle skutečných událostí a historických dokumentů, o hledání minulosti, odhalování nepříjemných prav které by bylo možná lépe nechat spát, a spolu s tím také o hledání kořenů vlastní identity.


Po prečítaní dostupných informácií mi Žítkovské bohyne liečitelka zo Záhoria velmi pripomína a práve aj z tohto dôvodu ma zaujíma táto téma, čoskoro chcem navštíviť oblasť Žítkovej a jej okolia a zažiť čaro vzrušujúcej histórie moravských kopaníc. Konečně i pražští diváci budou mít jedinečnou příležitost zhlédnout věhlasnou inscenaci režiséra Doda Gombára Žítkovské bohyně, o které se mluví po celé České republice. Text uživatele: Ahoj Lili, dneska jsem zrovínka Žítkovské bohyně dočetla. Protože jsem taky po dočtení hledala zpětně, kdo za ní vlastně přišel, no a žádné jméno neexistuje. Dorou přišla, podle klepání Janigena.


Dodo Gombár připravil ve zlínském divadle rozsáhlou fresku o životě tzv. Dramatizace nebyla patrně vůbec jednoduchá, jelikož do děje vstupuje ohromné množství postav, které mezi sebou mají velmi komplikované vztahy. Kniha Žítkovské bohyně (Kateřina Tučková) – rýchle dodanie knižky a nízku cenu so zľavou nájdete na Preskoly. Neváhajte a inšpirujte sa množstvom kníh v najobľúbenejšom internetovom kníhkupectve na Slovensku. DOKUMENT Slunce seno HOŠTICE 2! Jak vypadala vesnice před lety?


EXKLUZIVNÍ foto DVORU ŠKOPKOVÝCH! Bile Karpaty a Zidkovske bohyne 0. Vytvořte z tohoto alba. Rozsáhlý a vrstevnatý román Kateřiny Tučkové Žítkovské bohyně se dočkal další dramatizace a jevištního uvedení – v Divadle pod Palmovkou.


Michal Lang příběh rodu výjimečných žen vidí jako velmi temnou historii plnou vášně, magie a osudovosti, v níž ještě zdůraznil politický rozměr celého tématu. Městské divadlo Brno je pověstné svými světovými muzikály, které dělá skutečně výborně. Ovšem ani činoherní scéna nezůstává v MdB prázdná a neuvádí hry pouze do počtu. Hra se silným příběhem Po vydání románu Vyhnání. Zavodoukovsk (Russian: Заводоуко́вск) is a town in Tyumen Oblast, Russia, located on the Bolshoy Uk River (an arm of the Tobol) kilometers (mi) southeast of Tyumen, the administrative center of the oblast.


FC Khimik-Arsenal (Russian: Химик-Арсенал) is a Russian football team from Novomoskovsk. Z Blogerinas mi dali na rozdávačku Cruciani náramky. La folle clio tel est mon siècle by Schakovskoy Zinaïda and a great selection of related books, art and collectibles available now at AbeBooks.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky